E-mail : info@artgroup.com.tr Gsm : +90 535 954 78 22

Arama Motoru Optimizasyonu Nedir Nasıl Yapılır?

Arama Motoru Nedir, Arama Motoru Optimazasyonu nasıl yapılır, arama motorları web siteleri için neden çok önemlidir, arama motoru çalışmasını kimler yapar, arama motoru çalışması için neler gereklidir hepsi ve daha fazlası için Art Group ile iletişime geçebilirsiniz.

Arama Motoru Optimizasyonu Nedir?

İngilizce karşılığı seo “Search Engine Optimization ” internet sitelerinde arama yapılırken aramalarda üst sıralarda yer almasını sağlayan bir çalışma prensibidir. Bu prensibe göre optimize edilen ya da anahtar kelimeler arama motorunda ilk sıralarda yer alır. Bütün arama motorlu için kolektif yani ortak bir dildir.

Arama Motoru Optimizasyonu’nun Türleri Nelerdir?

Arama Motoru Optimizasyonu’nun üç farklı türü vardır. Bunlar site içi, site dışı ve black hat. Site içi arama motoru optimizasyonu bir internet sitesi içinde yapılan ayarlardır. Örnek olarak site haritası oluşturma, makale içi linkler verilebilir. Site dışı arama motoru optimizasyonu başka herhangi bir internet sitesinden kendi internet sitemize verilen linklerdir yani bağlantı adresleridir. Buna da backlink adı verilir. Örnek olarak arkadaşımızın sitesinden alıp kendi sitemize koyduğumuz linkleri verebiliriz. Black Hat arama motoru optimizasyonu tekniği internet sitesinin arama motorunda hızlıca yükselebilmesi için yapılan hileli bir türdür. Buna örnek olarak da makalede yer almayan anahtar kelimeleri kullanmayı gösterebiliriz.

Arama Motoru Optimizasyonu Nasıl Yapılır?

Arama Motoru Optimizasyonu için sitenin altyapısı uygun koşullara getirilmelidir. Uygun teknikler uygulanmalıdır. Arama motorlarında internet sitelerinizin üst sıralarda yer alması için biraz sabretmek gerekir. Şimdi bazı arama motoru optimizasyonu tekniklerine göz atalım.

Arama Motoru Optimizasyonu Nedir Nasıl Yapılır

Anahtar Kelime Seçimi

Öncelikle siteyi hazırlarken doğru anahtar kelime seçimi yapılmalıdır. Mesela yazdığımız makalede nelerden bahsediyoruz, ana konumuz ne? Arama motorunda sizin kullandığınız anahtar kelimeler aratıldığında karşılaşılan site ilk sizin siteniz olsun istiyorsanız buna dikkat etmelisiniz. Anahtar kelimelerinizi ilk 100 kelime içerisinde kullanmak size avantaj sağlar. Bu bilinen bir prensiptir. Mesela Google için düşünürsek Google sayfada en başlarda yer alan kelimelere daha çok önem veriyor. Anahtar kelimenizi site içerisinde ne kadar kullanırsanız o kadar avantajlı olur. Tabi ki bu sayıyı abartmamakta fayda var. Aksi durumda sitenizdeki makale ya da yazı kendini tekrar etmiş olur.

H1 Etiketi Kullanımı

H1 etiketi başlıklara derece veren bir html etiketidir. H1’den H6 ‘ya kadar etiketler derecelidir. Sayfada H1 etiketi genellikle ana başlık için kullanılır. Bunu uygularken anahtar kelimenizi de kullanmak yararlı olacaktır.

H2 Etiketi Kullanımı

H2 etiketi H1 etiketinden sonra gelir ve ona göre küçük bir nitelik verir. Alt başlıklarda H2 etiketini kullanmak önerilir ve bunu yaparken anahtar kelimenizi H2 etiketiyle kullanmalısınız.

URL Kullanımı ve Optimize Edilmesi

URL “Uniform Resource Loader” kelimelerinin kısa yazılışıdır. İnternette yer alan bir sayfanın yerini belirlemek için kullanılır. URL sayesinde sitenizin ne ile ilgili olduğu belirtilmiş olur. URL’nizi hazırlarken anahtar kelimenizin URL’de yer almasına özen gösterin. Başka bir kullanıcı URL adresine bakarak sitenizin içeriğini ve aradığı bilgilerin olup olmadığını anlayabilir. URL’niz kısa olmalıdır. Bu kullanıcı deneyimi için önemli bir faktördür.

Arama motoru çalışmaları hakkında daha detaylı bilgi için bize ulaşabilirsiniz.